Notice: Constant DISALLOW_FILE_EDIT already defined in /home/wwwetnawalkingru/public_html/wp-config.php on line 170
Festa della Pizza e della Schiacciata a Valverde | Etna Walking Rural
Festa della Pizza e della Schiacciata a Valverde
31 August 2017 Daniela Moscato

02/03 September – Valverde (CT)

The festival, dedicated to food and crafts, has grown to popularity; in fact it is known throughout the province of Catania and every year visitors come from all over for the pleasure of enjoying a good portion of pizza or squeezed in joy.

The Misericoridia of Valverde, as well as all the Misericordie, is sustained with contributions given by citizens and by supporting members who, aware that in addition to making the palate enjoy, contribute, with their contribution, to carry forward the Mercy and its works ; in fact, what you ask in exchange for pizza and schiacciata, is a minimum offer.

The party takes place in an atmosphere of great friendship, a joyful and relaxing atmosphere in a frenetic swirl of young and old in the service of the common good to ensure that the evening succeeds, that the pizzas and the dunks are hot, that the drinks are cold, that the heart of volunteerism throbs strongly. The pizzas will be prepared on the place of the party thanks to the work of skilled specialist pizza makers, who will provide for the preparation and cooking of the same with the aid of professional ovens. Live music and dance shows are the setting for the event.

For more information:
www.festadellapizzaedellaschiacciata.it
www.comunevalverde.gov.it

Festa della Pizza e della Schiacciata a Valverde
Daniela Moscato

02 / 03 settembre – Valverde (CT)

La Festa, dedicata al cibo e all’artigianato, è cresciuta fino ad arrivare alla popolarità; infatti è conosciuta in tutta la provincia di Catania ed ogni anno arrivano visitatori da ogni parte per il piacere di gustare una buona porzione di pizza o di schiacciata in allegria.
La Misericoridia di Valverde, così come tutte le Misericordie, si sostiene con contributi elargiti da cittadini e da soci sostenitori i quali, consapevoli che oltre a far godere il palato, concorrono, con il loro contributo, a mandare avanti la Misericordia e le sue opere; infatti, quello che si chiede in cambio della pizza e della schiacciata, è un minimo obolo.
La festa si svolge in un clima di grande amicizia, di gioiosa e rilassante atmosfera in un frenetico turbinio di giovani e meno giovani al servizio del bene comune per far sì che la serata riesca, che le pizze e le schiacciate siano calde, che le bevande siano fredde, che il cuore del volontariato pulsi forte. Le pizze verranno preparate sul luogo della festa grazie al lavoro di abili pizzaioli specializzati, i quali provvederanno alla preparazione e alla cottura delle medesime con l’ausilio di forni professionali. Fanno da cornice alla manifestazione spettacoli di live music e di ballo.
Per maggiori informazioni: